diumenge, 6 de juny de 2010

Los Mala Gana amenitzen una vetllada en defensa de l’antic Odeon de Canet



La banda de flamenc Los Mala Gana va participar dissabte al vespre en el vuitè festival Re-percussió per l’Odeon celebrat a Canet de Mar. Acompanyats del grup de rock bilingüe Strombers, van firmar una nit festiva amb un rerefons reivindicatiu com és la conservació de l’antic edifici de l’Odeon, un emblema de la localitat canetenca.

Els terrassencs Los Mala Gana van obrir la nit presentant el seu primer treball Va de ochos. Aquesta jove formació nascuda fa uns tres anys va aportar una mostra de flamenc mestís que ells mateixos cataloguen de “granuja” i que es sustenta bàsicament en els estandards més utilitzats d’aquests gènere durant els últims anys. Una proposta força estesa que troba cabuda en festivals com el de Canet ja que una de les seves característiques principals és la immediatesa amb el públic, fet que es va tornar a demostrar en aquesta ocasió.

La formació vallesana va destacar sobretot en el seu apartat de percussió i també per la presència d’una ballarina de flamenc i corista que en diversos moments va posar de manifest el seu art sobre la tarima. A banda d’això, Los Mala Gana es van limitar a desenvolupar un bon so per acabar signant un concert optimista, però tampoc van renunciar a refugiar-se en la monotonia a mesura que avançava l’actuació. De totes maneres, cal agraïr tan a ells com als Strombers la seva col·laboració amb el projecte que tenen entre mans els organitzadors de l’esdeveniment.

El festival Re-percussió de Canet de Mar va celebrar una de les seves principals activitats d’enguany, organitzades com sempre per l’Associació Cultural Plataforma Odeon. A banda dels concerts, Canet gaudeix durant aquests dies de diferents activitats dirigides a conscienciar la població sobre la necessitat de defensar la preservació i recuperació de l’Odeon, aquest antic cinema i seu social que porta tancat fa més de dues dècades i que requereix d’una rehabilitació que la gent de Canet està demanant ja des de fa molt temps. ALBERT CLOPÉS/JOAN GONZÀLEZ