dissabte, 15 de maig de 2010

Los Aslándticos busquen l’enèsima reinvenció del mestissatge i la fusió de gèneres



Los Aslándticos van animar la nit divendres la sala Clap de Mataró amb una curiosa barreja entre reggae, funk i mestissatge que ells mateixos anomenen “fullería”. La banda cordovesa, que està presentant el seu segon disc titulat El primer día, va mostrar un punt d’originalitat remarcable tenint en compte la sobreexplotació que ha patit durant els últims anys l'estil musical al qual pertanyen. Tal vegada com si estessin buscant l’enèsima reinvenció del mestissatge i la fusió de gèneres.

Aquesta formació que va néixer el 2001 va treure la idea del seu curiós nom de la fàbrica de ciment Asland de Còrdova, que estava molt propera al lloc de reunió dels components del grup durant els primers anys d’existència del projecte. A partir d’aquí, van editar el seu primer disc El mundo está fatal de los nervios el 2004, que va ser reeditat dos anys després. I finalment el 2009, amb canvi de cantant, han fet un altre pas endavant.

Los Aslándticos van repassar dissabte sobretot els temes del seu darrer treball. Van començar el concert amb el seu single El primer día i arran d’aquesta primera presentació vam poder escoltar un seguit de cançons que contenen molts clichés presents en altres grups del seu mateix estil. D’altra banda, va sorprendre l’homogeneïtat del seu concert, amb les cançons ben enganxades mitjançant melodies instrumentals que els allunyen de la seva etiqueta cap a sons més independents.

És evident que Los Aslándticos no revolucionaran el gènere del mestissatge i el reggae, mesclat i adaptat infinites vegades per diferents bandes de tot tipus. Ells ho interpreten a la seva manera, però sense renunciar a les tornades repetides fins l’esgotament o les inacabables ballaruques a ritme de percussió. De totes maneres, podríem dir que la seva proposta és digna i que el seu directe serà, sense cap mena de dubte, matèria prima de diversos festivals d’estiu que començarem a veure d’aquí ben poc. ALBERT CLOPÉS/JOAN GONZÀLEZ