diumenge, 28 de febrer del 2010

Eina repeteix les seves consignes en el seu retorn a Argentona



El passat dissabte la gent del Casal de Joves d’Argentona va convidar els Eina en motiu de la seva petita gira Esmolem l’eina, que els ha portat des del novembre del 2009 per diverses ciutats de Catalunya, tot i que també han fet una parada a llocs com Vigo o Saragossa. La banda, referent del hardcore independentista, està formada pels mateixos membres que l’antiga formació coneguda com Inadaptats, una etapa que va acabar el 2005 i va donar pas a aquest nou projecte.

Després de fer la seva aparició a la Garrinada el passat agost amb un concert intens i calurós, els Eina tornaven a Argentona amb un format més senzill. El pati del Casal de Joves va servir com a escenari de l’actuació de la banda i el públic es va amuntegar ràpidament entorn d’ells per escoltar els temes del seu disc L’art de la Guerra, publicat el 2008.

El disc està basat en un influent llibre d’estratègia militar escrit el segle VI abans de Crist pel xinès Sun Tzu. Aquest llibre, que ha estat objecte d’un munt de reinterpretacions fins als nostres dies, també va servir d’inspiració pels Eina a l'hora de triar la temàtica del seu primer disc.

Tal com passava amb Inadaptats, les consignes polítiques continuen ben presents en les seves lletres i aquesta demostració de conviccions a través de la seva potent música és precisament un dels seus signes d’identitat. La crítica al capitalisme i la seva crida a la “lluita de classes” incloses a les seves cançons, fan d’aquesta banda un projecte molt vinculat a una determinada forma de veure la societat.

Així doncs, els Eina van tocar a Argentona pel seu públic, gent jove, que sabien la lletra de les cançons i que en la seva majoria comparteixen totes aquestes creences amb els propis músics. I ells van estar correctes, mostrant un directe força treballat però sense deixar mai de banda la seva principal funció com a grup musical: ser una eina de divulgació política. ALBERT CLOPÉS / ORIOL CASTILLÓN / ESTEBAN SERAS