divendres, 25 de setembre de 2009

Horacio Fumero Trio encandila amb el seu jazz sur



L'excel·lent jazz de l'Horacio Fumero Trio va deixar encantades les més de vuitanta persones que es van acostar aquest passat divendres al Casal de la Nova Aliança de Mataró, reconvertit en un suggerent club de jazz amb tauletes i cadires de feltre vermell. Horacio Fumero, antic contrabaixista del mític pianista català Tete Montoliu, va oferir un concert centrat en els temes del seu disc Contrabajeando. L'argentí té l'exquisidesa virtuosa en l'execució de l'instrument, i va crear un joc a tres bandes amb trompeta i piano que es van atrevir amb totes les influències i estils, posant com a exemple la tropical Favela.

El contrabaix de Fumero va ser el centre d'atenció durant tot el recital, amb el piano colorista de Joan Monné i la trompeta puntual i vigorosa de l'argentí Guillermo Caliero. Cal destacar la compenetració sobrenatural que van demostrar els tres músics, amb una solvència absoluta en el joc de silencis i torns de solos que van ser llargament aplaudits per una audiència encandilada.

El contrabaixista de Santa Fe va realitzar un repertori de reivindicació d'estil. De la samba a la cueca, Fumero va acostar-se al tango amb una delicadesa que només el jazz pot oferir, i es va obrir al viatge musical a Llatinoamèrica amb un sentit El corazón al sur d'Eladia Vlazquez. De fet Horacio Fumero és conegut per la seva predilecció al jazz sur, una etiqueta generada fa pocs anys per definir aquest pont del jazz entre les dues riberes atlàntiques. Amb una cançó d'aires folklòrics com Chimango, Fumero va dictar sentència. El recital era el segon dels dos concerts que l'associació Big Sam Hal.ler Quartet ha organitzat de nou sota el nom Cicle Nits de Jazz, que des de fa tres anys es programa de febrer a maig a la mateixa sala mataronina. El trio liderat per Horacio Fumero va deixar la nota alta, i de nou va associar la qualitat amb el Cicle Nits de Jazz. -ELOI AYMERICH/J.GONZÀLEZ.