dissabte, 27 de novembre del 2010

Iván Melón i El Negro: fama merescuda



La fama internacional de Iván Melón Lewis Quintet i Horacio "El Negro" Italuba es va posar en evidència el passat divendres al Casal Nova Aliança de Mataró. El recital doble de jazz afrocubà, presentat per Caixa Laietana, s'emmarcava dins el cartell del 42 Voll Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona. La sala es va quedar sense seients lliures per escoltar dues llegendes del jazz internacional.

Iván Melón Lewis Quintet va ser l'encarregat d'obrir el vespre musical versionant Louis Armstrong. Iván Melón capitanejava des del piano de mitja cua. Com a resta de quintet una plantilla de quatre virtuosos a les mans de contrabaix (Reiner Elizaldo), bateria llatina (Lukmil Pérez), saxo alt (Román Filiú)i saxo tenor (Ariel Bringuez). El quintet va tocar autèntiques perles com "El negro tambien", o l'alegre i desenfadat danzón "Nota de la Habana". Tota la seva actuació va anar farcida d'extraordinàries improvitzacions que van arrencar diversos aplaudiments espontanis dels més de dos-cents espectadors de platea.

Horacio "El Negro" Italuba va continuar la nit amb una proposta més viva i d'arrel marcadament llatina, superant deliberadament els límits estrictes del jazz i acostant-se a sonoritats com el son o la salsa. Horacio "El Negro" Hernández interpreta i lidera a través de la bateria a un nivell virtuós. Acompanyada de veus, piano, baix elèctric i trompeta, la seva música flueix càlida i sorprenentment fàcil.

El percussionista, que ha acompanyat entre d'altres músics de la talla de Carlos Santana, va explicar que amb la seva banda són "còmplices musicals" i va començar el concert amb un tema protesta contra les aerolínies per com "tracten els músics al pujar als avions". El recital va tenir altres moment musicalment brillants, com el tema "Volver", un petit homenatge al flamenc en paraules del propi Hernández. De nou allau d'aplaudiments d'un públic hipnotitzat per la inacabable talent del músic cubà.

Amb aquesta nit, Mataró queda de nou en deute amb Caixa Laietana que patrocina aquestes vingudes musicals de primera fila, i es posa de nou en el mapa del millor jazz nacional, i consagra el Casal de la Nova Aliança (que acaba d'estrenar equipament escenotècnic) com un escenari cada cop més habituat a albergar apostes de primeríssim nivell. ELOI AYMERICH/JOAN GONZÁLEZ

dijous, 25 de novembre del 2010

El Festival Voll-Damm de Jazz aterra a Mataró

Concert d'excepció, aquest divendres dia 26, al Casal Nova Aliança, de Ivan Melón Lewis Quintet [facebook] i Horacio El Negro Italuba [web], en un espectacle promogut per The Projecte, amb el suport de Caixa Laietana [compra entrada] i que està inclòs al 42 Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona. Ivan Melón és una de les revelacions del jazz afrocubà i ha deixat estupefacte el personal amb Travesía, el seu debut com a líder d'una banda. Iván Melón Lewis Quintet compta amb Iván Melón Lewis al piano, Román Filiú al saxo alto, Ariel Bringuez al saxo tenor, Reinier 'Negrón' Elizarde al contrabaix i Lukmil Pérez a la bateria. Per la seva part, Horacio El Negro Hernández és un dels bateries més complerts que ha donat Cuba o sigui del món. El Negro torna al festival amb el què és, probablement, el seu projecte més personal, Italuba, un quartet que completa un doble cartell per a una vetllada que es preveu descomunal. Horacio El Negro Italuba el composen Horacio El Negro Hernández a la bateria, Iván Bridón al piano, Dany Noel al baix i Amik Guerra a la trompeta. El preu de la vetllada per a clients de Caixa Laietana és de 16 euros, i el preu per a no clients 21. L'actuació començarà a 2/4 de 10 del vespre.

L'altre gran cita del cap de setmana, també divendres, a Privat [web], és el concert de Mikel Erentxun [web], el projecte en solitàri del lider de Duncan Dhu, un dels grups més important del pop-rock espanyol dels segle XX. Després de la dissolució de la banda, Mikel es centrar en el seu projecte personal i actualment es troba passejant El Corredor de la Suerte el seu últim disc d’estudi. Podrem viure en directe com Mikel Erentxu repassa els seus èxits en solitàri i amb Duncan Dhu en un concert el pròxim dissabte 27 de Novembre a 2/4 de 12 a la Sala Privat situada al Carrer Francesc Layret número 16, l’entrada té un preu de 22 euros a taquilla i en venda anticipada té un preu de 20 euros i 15 euros per clients de Caixa Laietana.

Sens dubte aquests dos són els esdeveniments musical del cap de setmana. En repassem alguns altres. El primer: dijous al vespre, a l'Ateneu l’Aliança de Lliça d’Amunt (C/ de l’Aliança,17) [web], el funk, la música llatina i el reggae seran els protagonistes d'una vetllada doble a càrrec dels mataronins Passi & The Band [MySpace] i els lliçanencs Dread Fyah Selektah [Facebook]. El concert és a les onze de la nit, costa 3 euros i 2 pels socis de l’Ateneu. Més coses: dissabte, al centre cultural Can Lleonart d'Alela (Plaça dels Germans Lleonart, 1), actuació de la pianista japonesa Hisako Hiseki [Playme]. Un concert a un preu excepcional de 4 euros i gratuït per els menors de 18 anys. També diumenge, en aquest cas al Teatre Auditori de Granollers [web], tenim una cita amb el cant coral a càrrec del Cor de Cambra de Granollers, que dirigirà el director i pianista convidat Òscar Boada, a un preu de 16 euros. I per últim tenim un dels darrers concerts del Cicle Dautor 2010 a El Dau de Mataró (C/d'en Pujol, 26) [web]: el cantautor de Bellvitge Dani Flaco presenta el que és el quart disc de la seva carrera i que s'anomena Secretos de Sumario. El preu de l'entrada és de 8 euros en venda anticipada i 10 euros a taquilla. DDM

dimecres, 24 de novembre del 2010

Hyde Abbey: del hard rock al MetalCore



El grup mataroní Hyde Abbey [wiki] va començar al principi del 2009 tot i que la formació actual de 6 components es definí a principis del 2010, moment en el que van decidir fer un canvi musical passant de Hard Rock a MetalCore amb tocs de Hardcore. Així doncs després d’un període d’inestabilitat, Hyde Abbey retorna amb forces amb el seu últim i segon treball Hall of Shame. A Diaridelamusica.com hem parlat amb els components de Hyde Abbey, que ens han parlat del contingut d’aquest nou disc, dies abans del concert que tenen previst protagonitzar el divendres dia 3 a Can Humet de Masnou. El grup el formen Jon Gil a la veu, Albert Cortina i David Rodrigo a la guitarra, Raúl Pep-ass al baix i Arnau Montfort a la bateria. DDM

diumenge, 21 de novembre del 2010

Josep Thió, molt més enllà de Sopa de Cabra

Un moment de l'actuació del guitarrista gironí aquest vespre al cafè cultural El Dau. Foto: J.S.





Que Josep Thió va ser el cervell de Sopa de Cabra, el seu compositor pràcticament en solitari en l'etapa final i el creador d'himnes com El Boig de la Ciutat, L'Empordà o Si et quedes amb mi ho sap pràcticament tothom a casa nostra mínimament interessat en el camo musical. Potser hi ha qui no coneix que Thió és l'autor de la música d'aquestes cançons, però les cançons en sí les sap tothom. El que ja passa més desaparcebut és que Josep Thió és, amb tota seguretat, un dels millors músics catalans contemporanis de música moderna, particularment en l'àmbit de la composició. I un intèrpret que, sense tenir una gran veu, és capaç de cantar lletres pròpies reeixides i que expressen coses, no són pura estètica. Tenen fons. Algunes reflexions més personals i altres de més transcendents, algunes de més dificil compartir i altres que semblen escrites per solidaritzar-se amb la resta dels éssers humans.

Doncs avui Josep Thió ha demostrat tot això en una sala gran del cafè cultural El Dau de Mataró que s'ha omplert de gom a gom -a diferència del seu darrer concert, ara fa tres anys- aquest vespre de diumenge per escoltar-lo, en el marc del Cicledautor. El gironí, que desgraciadament toca molt poc i això també es nota per algun oblit en les lletres, ha mostrat una imatge divertida de si mateix, molt poc habitual en ell, que permeten imaginar que malgrat que l'èxit no l'acompanyi en termes de públic, se sent còmode amb el públic que l'escolta i l'aprecia. El dia que Josep Thió sigui reconegut en termes de públic i de crítica, Catalunya demostrarà haver esdevingut en termes de cultural musical un país millor. Esperem que sigui ben aviat. JOAN SALICRÚ

Pere Tàpias evidencia la seva senzillesa sobre l’escenari a Cardedeu



Pere Tàpias va actuar dissabte al Centre Cultural de Cardedeu davant d’una quarantena de persones presentant Les meves cançons, un recull de temes que han caracteritzat la seva dilatada carrera. Amb una posada en escena molt senzilla i un to molt natural per part de Tàpias, vam poder escoltar les històries que ens explica aquest cantant amb el toc d’humor que posa en totes les seves composicions.

Pere Tàpias va estar com sempre sol a l’escenari, només acompanyat per la seva guitarra acústica. Assegut davant d’una taula plena de fulls amb les lletres i acords de les cançons, fent-se ell mateix els acompanyaments de la veu i simulant diferents sons d’instruments. De fet, Tàpias no necessita res més per desenvolupar el seu estil. Les seves són cançons musicalment simples i es nutreixen molt més de les lletres amb acudits recurrents que no pas de la complexitat de les seves estructures.

Tot i això, aquests temes desprenen una certa calidesa, en part producte de la època en la qual van ser escrits. Pere Tàpias pertany a l’època del sorgiment de la Nova Cançó catalana, però ell sempre ha estat un personatge força difícil de definir dins aquest grup. En el concert de dissabte, vam poder escoltar peces de temàtiques molt diferents, com una parodia de El meu avi va anar a Cuba sota el nom d’Havanera casolana, o El progressista, extreta del seu primer treball i que conté una crítica divertida a l’estil de vida de la societat moderna, publicada el 1968 però encara ben vàlida en els nostres dies.

Combinat amb les seves facetes de gastrònom i de locutor de ràdio, Tàpias ha sabut rendibilitzar durant els anys la seva vessant musical amb un seguit de cançons familiars que són optimistes i lleugeres. D’altra banda, dissabte va oferir un concert que va semblar molt improvisat, tot i que aquesta és una fórmula que porta desenvolupant durant dècades. En realitat la seva proposta de directe està poc cuidada, sobretot atenent a les possibilitats que existeixen avui dia, però potser l’encant de Tàpias sigui precisament aquesta proximitat i la seva senzillesa a l’escenari. ALBERT CLOPÉS/JOAN GONZÀLEZ

dissabte, 20 de novembre del 2010

Delafé y las Flores azules crea una nova atmosfera al Clap

Un moment de l'actuació a la sala Clap de Mataró. Foto: A.G.

Explosió de ritmes i sensacions. La banda masnovina Delafé y las flores Azules van pujar a l’escenari amb força i van tornar a demostrar - ahir a la nit al Clap - que són capaços de bordar qualsevol estil que es plantegin. El grup ha donat un gir de 360º a la seva la música i a les lletres en aquest tercer treball: Delafé y las flores Azules Vs. Las trompetas de la muerte. A més, han abandonat l’antic format en escena i ara, els vuit membres de la banda són protagonistes en escena. Més de 400 persones van ballar durant gairebé dues hores al ritme de la percussió, de les trompetes i de les bases electròniques que formen part de les noves cançons que presenta Delafé y las flores azules.

Helena Miquel i Oscar D'aniello van ser els encarregats de coordinar els moviments del públic que es mostrava eufòric i molt receptiu amb el grup nascut de la comarca. La dolça veu d’Helena Miquel, més protagonista que mai en el concert, va donar vida a la cançó: Hoy amb la que la banda arrancava l’actuació. Van sorprendre amb unes lletres que s’allunyen molt del concepte que havien exprimit fins el moment. El grup ha apostat aquesta vegada per somriure a la vida amb lletres més costumistes i animades. Tot i això, Delafé y las flores azules va homenatjar al seu públic més fidel amb alguns dels temes que els han consolidat com una de les bandes de referència a nivell nacional. Mar el poder del mar, La Juani o Enero en la playa van ser els autèntics protagonistes d’una de les nits més màgiques viscudes al Clap. ALBA GARCIA

dijous, 18 de novembre del 2010

Delafé y las Flores Azules: Tranquil·litat i frescura

Alguns ho qualifiquen de hip-hop o de pop i altres d’indie. Delafé y las Flores Azules però, fan allò que els hi agrada i ho comuniquen amb la seva música i el seu estil peculiar. Aquest divendres els masnovins visitaran la Sala Clap per presentar el seu darrer treball Delafé y las flores Azules Vs. Las trompetas de la muerte i és en aquest marc que Helena Miquel, la cantant del grup, ha protagonitzat una entrevista aquesta tarda en el Diaridelamusica.com que cada dijous ofereix Mataró Ràdio dins el seu Informatiu Cultura.

Recupera el Diaridelamusica.com de Mataró Ràdio d'avui dijous, 18 de novembre.

dimecres, 17 de novembre del 2010

El Gospel Viu de Palafolls obre al Liceu de Barcelona un cap de setmana molt complert



La formació maresmenca Gospel Viu [web], que avui dimecres dia 17 actua al Gran Teatre del Liceu, neix al 2002 quan Moisès Sala proposa crear un nou cor de gospel a Palafolls, després de haver-se endinsat en les arrels musicals i corals d’aquest estil. A més des del 2006, van iniciar el projecte solidari Gospel Sense Fronteres des del que amb els seus espectacles col·laboren amb organitzacions i associacions que treballen per una infància i una societat més justa. A Diaridelamusica.com hem tingut el plaer de parlar amb Moisès Sala, com a director i fundador del grup Gospel Viu. Després de l'actuació d'avui a Barcelona, la propera cita prevista és al Teatre Principal d'Olot el 3 de desembre a 2/4 de 10 de la nit.

Aquest dijous, l'activitat musical comença a la sala Clap [web] (C/Serra i Moret, 6) de Mataró amb un concert doble de Lo:muêso [Facebook] + Two Dead Cats [MySpace] compartiran escenari. Lo:muêso va néixer a Premià de Mar el 2001 i entre els seus temes podem trobar barreges de noise amb tocs de punk i també matisos d'arrel hardcore amb intensitat i cruesa. Per la seva banda, Two Dead Cats, un dels grups més consolidats del pop gironí, amb sis anys de trajectòria i més de cent concerts pel país, defineixen el seu estil com una frescor amb contundència, és a dir pop punk. Acaben de publicar Gatículo Indeterminado, un treball que ens presenta a un grup inquiet i sense complexes. El preu de l'entrada és de 8 euros i 5 anticipada.

No ens moguem del Clap però anem ara a divendres, quan actuaran Delafé y las Flores Azules [MySpace], a partir de les onze de la nit. Oscar D'Aniello i Helena Miquel són les dues ànimes que donen vida i personalitat a aquest grup barceloní les cançons del qual van del popa l'indie passant pel hip hop. Aquest any han editat l’àlbum vs Las Trompetas de la Muerte. El preu de l’entrada és de 18 euros i 15 euros anticipada. Una altre cita per aquest divendres, a Granollers, és el concert de La Caja de Pandora [web] a la Sala Buks (C/Montseny, 15). La Caja de Pandora torna al panorama musical amb un nou treball discogràfic titulat El Tren de Tu Vida, el que és ja el cinquè àlbum de la banda barcelonina amb la que obren una nova tapa. El preu de l’entrada és de 8 euros i 5 en venda anticipada.

Una altre cita per aquest cap de setmana és el concert extraordinari d’hivern en el que el tenor mataroní Josep Fadó [web] i la nova orquestra simfònica seran sota la direcció musical de Guerasim Voronkov, que actualment és professor i director de l’Orquestra del Conservatori Superior del Liceu de Barcelona. El concert és dissabte, a les 9 del vespre, al Monumental de Mataró (La Riera, 169). El preu de les entrades és de 20 euros i 18 euros per socis del Foment Mataroní, jubilats, Carnet jove i socis d’Òmnium Cultural. També dissabte a les 10 del vespre l'incombustible Pere Tàpies [web] actua al Centre Cultural Cardedeu (Avinguda Rei en Jaume, 118), on explicarà les seves històries quotidianes en companyia de la guitarra. El preu de l’entrada és de 10 euros i 5 euros en venda anticipada.

I per acabar amb les cites musicals d’aquest cap de setmana, tenim un altre concert que forma part del cicle Dautor 2010 a El Dau de Mataró diumenge a 2/4 de 10 del vespre, un espai on ja va ser a l'octubre de 2007 [vídeo]. Josep Thió [web], ex guitarrista i compositor de Sopa de Cabra, va començar la seva carrera en solitari al 2001 després de la dissolució del quintet gironí, una carrera que fins ara li ha deixat tres discos editats en els quals s'ha desenganxat d'aquell pop per passar a expressar les seves reflexions i sentiments a través del folk, la música brasilera i la cançó d'autor com a llenguatge. El preu de l’entrada és de 4 euros i 3 euros en venda anticipada.

divendres, 12 de novembre del 2010

Malabarismes musicals al voltant del jazz



Cinc amants del jazz entès des d’un punt de vista molt eclèctic van representar aquest divendres al Teatre Auditori Can Palots de Canovelles una excel•lent obra musical. Eren el quintet vallesà Josep Maria Farràs & Jazzspirit, un conjunt pràcticament nou que es va presentar al 22è Festival de Jazz de Terrassa però amb uns membres que porten molta mili a l’esquena. En el marc d’un auditori inaugurat fa quatre anys però que presenta una bona acústica, la banda va oferir un concert llarg, de més d’una hora i mitja de durada, amb quatre bisos, el darrer dels quals una versió que encara no havien tocat mai en públic de Jackie Mc Lean.

Hi va haver temps per moltes coses, principalment pel magistral diàleg entre la trompeta de Josep Maria Farràs i el saxofonista Carles Pineda, però també perquè la resta de músics - Enric Carreras als teclats, Pep Coca al contrabaix, Adrià Font a la bateria- es lluïssin. De fet, durant gran part del recital els intèrprets semblaven uns nens trapelles jugant a fet i a amagar a l’hora del pati. Uns marrecs, però, que tornats a l’aula eren capaços de recitar la millor de les lliçons, exhibint un virtuosisme fora de cap dubte: les improvisacions portades al límit van arribar a fer posar l’ai al cor al públic assistent perquè les composicions s’arribaven a desfigurar de forma gairebé absoluta... fins que aquestes tornaven a prendre cos i sentit per alleugement general.

El concert va tenir moments de gran bellesa, com per exemple quan Josep Maria Farràs, un autèntic gentelman, va demostrar la seva habilitat per treure tota mena de sons, notes i gemecs de la seva trompeta després de bufar-la com si d’una llàntia màgica es tractés. Amb Nova Orleans i el seu jazz clàssic però també el hard bop o el latin jazz com a centre de gravetat, la partitura va fer incursions en els sempre suggerents terrenys de la bossanova brasilera, el tango argentí o les balades, que no tenen pare ni mare coneguts. Amb tota aquesta paleta de colors, es va anar configurant un concert brillant amb una majoria de passatges ràpids però amb alguns de lents molt viscuts que va ser, sens dubte, de l’agrat d’un públic poc nombrós però si molt generós en aplaudiments des del primer moment. JOAN SALICRÚ/JOAN GONZÁLEZ

dijous, 11 de novembre del 2010

Joan Colomo: contra tot pronòstic



Personalitat i estil propi és el que caracteritza a Joan Colomo o com ell es defineix, el bruixot del Montnegre. El cantant de grups com The Unfinishe Sympathy, La Célula Durmiente i Zeibun, debuta en solitari amb el seu primer disc “Contra todo pronóstico”. Demà compartirà l’escenari de la Sala Clap amb The New Raemon. Recupera l'entrevista d'avui dijous 11 de novembre al Diari de la Música de Mataró Ràdio.

dimecres, 10 de novembre del 2010

La granollerina Ivette Nadal canta al Dau de Mataró des de l'esquena d'un elefant



La granollerina Ivette Nadal [web] que ja des de ben petita s’encaminava cap al món de la música, estudiant solfeig i piano, ens presenta el seu darrer treball discogràfic A l’esquena d’un elefant, un trajecte vital i sentimental que passa per la poesia, l'amor i els records. Un disc en el que hi han col•laborat artistes com Gerard Quinana, David Rosell o Jordi Pegenaute. Ivette Nadal actuarà aquest dijous dia 11 al Cafè Cultural El Dau de Mataró [web]. "En ser un lloc petit m'hi presentaré sola amb la guitarra, que és com faig les cançons, més sincer, es veu més l'essència i el treball que hi ha individual", afirma la cantant.

L'endemà divendres dia 12 la cita musical és a Canovelles, el Teatre Auditori Can Palots [web] (C/Barcelona, 8-10) , concretament amb el quartet vallesà de Jazz, Josep Maria Farràs & Jazzspirit, un conjunt que es presentà al 22è Festival de Jazz de Terrassa i que ha publicat Camí. Per presenciar el repertori d’aquest quartet que va des del jazz clàssic al hard bop, amb pinzellades de bossa nova i latin jazz caldrà pagar 12 euros a taquilla i 6 euros si l'entrada és anticipada. També divendres, però a la sala Buk's de Granollers (C/Montseny, 15), actua en format acústic Zulú 9.30 [web], amb una barreja de reggae, cumbia i rumba. El preu de l’entrada és 5 euros. Tanquem el divendres parlant del concert doble que The New Reamon [MySpace] i Joan Colomo [entrevista] protagonitzaran a la mataronina sala Clap [web]. Els cabrilencs The New Reamon faran una mostra del seu disc La dimensión desconocida, mentre que Joan Colomo segueix amb el seu projecte en solitari Contra todo pronóstico. L’entrada a taquilla té un preu de 10 euros i 8 en compra anticipada.

Tres propostes més pel cap de setmana. La primera és l'inici de la 28a Setmana de Música Antiga de Mataró [web], que comença dissabte dia 13 a 2/4 de 9 del vespre al Foment Mataroní amb una actuació del conjunt de música barroca catalana Diatessaron, a un preu de nou euros. La segona, que ens torna a portar a la capital del Vallès Oriental, és el concert que T-punch -rock, clàssica, flamenc i música tradicional i ètnica- oferirà a partir de les 10 del vespre al Teatre Auditori de Granollers (C/Torras i Bages, 50) [web]. El preu de l’entrada és de 16 euros. Finalment, tornem de nou a El Dau de Mataró, amb l'actuació de el Niño de la Hipoteca, que fussionarà folk, rumba o reggae presentant el seu primer cedé Que te vaya bien. El concert és a les nou del vespre i costa 5 euros (4 si es compra anticipada). E.A./J.S.

dimarts, 9 de novembre del 2010

El millor gospel del món a Mataró

Imatge d'un concert de novaiorquès Joshua Nelson, que actuarà també al Teatre Monumental de Mataró.

Torna el Festival Els Grans del Gospel [pdf de premsa], aquesta vegada en la seva 12ª edició. London Community Gospel Choir o els ja clàssics Mississippi Mass Choir i The Brotherhood Singers seran alguns dels artistes que passaran pel territori català del 6 al 23 de desembre. Un cartell que compta amb els millors cantants de gospel a nivell internacional. Constarà de tretze concerts a nou ciutats i poblacions catalanes, entre les quals Mataró. Concretament el 9 de desembre, al Monumental, actuarà el novaiorquès Joshua Nelson, una dels grans icones del gospel, que ha col•laborat amb artistes com Billy Presto i Aretha Franklin.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és segons el director del festival, Luis Manjarrés, aconseguir sinèrgies entre els grans del gospel i les bandes locals que es dediquen a aquest estil. Com afirma Iñaki Martí, director de The Project l’empresa organitzadora, el festival gaudeix cada any d’una millor salut. Aquest fet el resumeix amb les paraules: creixent, participant i sumant. Tot i que el festival ja té un recorregut de dotze anys, és la primera ocasió en que l’entitat mataronina Caixa Laietana patrocina aquest cicle de concerts. El festival es segons Joan Herrero, cap de comunicació de Caixa Laietana, un trampolí pels cors catalans ja que tenen la possibilitat d’actuar amb alguns dels més destacats del món del gospel. A hores d’ara més 12.000 entrades estan disponibles per aquesta edició del festival, una oportunitat que reuneix a grups americans amb col•laboracions locals. ALBA GARCÍA

diumenge, 7 de novembre del 2010

Joventut i maduresa: André Ventura y los Libertinos i Dual



Una altra parada dels grups del Col•lectiu de Músics del Maresme en la seva habitual cita mensual a la Sala Clap, en aquest cas de la mà de Dual i André Ventura y Los Libertinos. Les dues formacions van poder demostrar que són dos grups novells amb molta força amb la contra que el concert va comptar amb un públic reduït d’una vintena de persones.

André Ventura y los Libertinos van ser els encarregats d’obrir l’escenari. Dues guitarres, un baix i un bateria van acompanyar la veu del jove André Ventura, donant consistència a la música de la formació. El poder de l’elèctrica, produïa ritmes animats que tendien al rock. Tot i això, també hi va haver temps per parar una mica el ritme i interpretar alguna balada, com No somos iguales. El quintet es va decantar durant el concert per cançons que parlaven dels contrastos de l’amor i el desamor, la fe i el desengany o el present i el futur. Es tracta d'un grup d’amics que acaben de començar el seu viatge en el món de la música.

La segona actuació va ser la de Dual. La formació porta des del 2006 entre locals d’assaig i escenaris i ja ha publicat 5 EP’s. El darrer del grup és "Sonidos dorados", el seu treball més madur. Raúl González, el cantant, reforçat pels cors del guitarra i la seva banda van demostrar la seva frescor a sobre l’escenari. Els barcelonins van fer sonar les seves lletres variades, com ells diuen amb el més pop i esperançador de tots. ALBA GARCÍA/JOAN GONZÁLEZ

dijous, 4 de novembre del 2010

El doble concert de Guadalupe Plata i Fuckin'n'bollocks protagonitza l'inici del cap de setmana després de la suspensió de Maria Rodés

La jove promesa Maria Rodés suspèn el concert que estava previst per aquest vespre al Dau, dins del marc del Cicle Dautor. L'actuació s'ha cancel·lat per motius de salut de la cantant. En el moment que es confirmi la nova data, els clients que van reservar entrada a través d'Atrapalo.com tindran prioritat en la compra del nou tiquet. La suspensió del concert de Maria Rodés fa que el protagonista de la nit d'avui dijous sigui la doble sessió de concerts que hi haurà a la sala Clap on es podran escoltar el blues adictiu, cru i brut per part de la banda Guadalupe Plata [MySpace], banda nascuda al 2006 a la localitat andalusa d’Úbeda, i també el garatge rock d’alt voltatge del grup barceloní Fuckin ‘n’ Bollocks [MySpace], un grup jove que quan puja a un escenari aconsegueix un ritme i una presencia excepcional. El preu de l’entrada és de 5 euros. Escolta l'entrevista d'aquesta tarda al bateria del grup Guadalupe Plata, Carlos Jimena, a Mataró Ràdio.



A més a més, des d'avui dia 5 el Clap amplia la seva oferta d'oci als dijous. La sala mataronina oferirà una sessió de discoteca fins les quatre de la matinada. Ja se sap que els dijous són, pels universitaris, un dia de tanta o més festa que el divendres o dissabte.

I parlem ara ja de divendres però anem ara a la sala Buk's de Granollers: tornem a tenir un concert doble on compartiran escenari The Tremendos [MySpace] i The Gunslingers [MySpace] en motiu de la segona edició de la festa RIP IT UP II una festa on hi regnarà el rockabilly, estil que defineix tant el grup granollerí The Tremendos com al grup barceloní The Gunslingers, per veure una mostra d’aquest subgènere del rock and roll només cal acostar-se a la Sala Buk’s de Granollers situada al carrer Montseny, número 15 aquest divendres dia 5, a un preu de 4 euros l’entrada. Tornem, però, al Clap de Mataró (Serra i Moret, 6) per parlar d'un altre concert doble, dissabte, on compartiran escenari Dual [MySpace], un quartet que s’autodefineix com el més pop de tots, que es va formar l’any 2006 i que presenten el seu darrer Ep Sonidos Dorados, i André Ventura y los libertinos [MySpace], grup format per cincs amics que decideixen compartir el present i caminar junts fins a un esperançador futur, utilitzant la música com a via d’expressió, un grup que pretén fer gaudir a tot aquell que vulgui participar en aquest viatge. El preu de l’entrada és de 5 euros.


Tanquem el repàs a l'agenda amb un concert familiar per diumenge a les 12 del migdia: Ma, me, mi... Mozart!, on sis músics amb un instrument de cada família, veu, acordió, clarinet baix, violí, flugel i instruments de corda pinçada interpretaran Mozart. Els arranjaments s’han fet per trobar climes i harmonies més properes als nostres dies. Una cita amb Mozart aquest diumenge al centre cultural de Cardedeu (Avinguda rei en Jaume, 118) [web] al peu d'entre 4 i 6 euros. També diumenge, i per acabar amb l’agenda músical d’aquesta setmana, tenim una cita amb el cant coral dins la Mostra de Can Coral: La Societat Coral l’Esperança d’Arenys de Mar [web] i altres corals convidades ens en faran una mostra al Teatre Principal d’Arenys de Mar a les 6 de la tarda amb les entrades a dos euros.

The Pink Elephants: una història de quatre amics que volien ser músics...



The Pink Elephants [MySpace] destaquen com una de les noves bandes emergents de Barcelona, una banda amb un estil propi que es basa en les influències del punk, el hard-rock escandinau i l'stoner. Amb el seu estil i composicions propis han guanyat diversos premis entre els que cal destacar el primer premi en el Cirera Rock 2010, un dels certàmens més potents de Mataró. A Diaridelamúsica.com hem volgut parlar amb els quatre membres de The Pink Elephants -Eric Grifol, David García, Lluís Cortès i Miki L.Atarés- per conèixer-los una mica més i perquè ens expliquessin les seves sensacions després de guanyar aquest primer premi. DDM

dimecres, 3 de novembre del 2010

El Clap comença els dijous a partir de demà



El Clap amplia la seva oferta d'oci en un dia. La sala mataronina oferirà a partir del proper dijous una sessió musical similar a la del cap de setmana amb la idea de potenciar la vida universitària del Tecnocampus Mataró-Maresme. La música no deixarà de sonar de les 0.00h a les 4.00h. El director de la Casa de la Música Popular, Jordi Herreruela, afirma que anteriorment ja s’havia fet una proposta semblant, però que no ho portaven ells directament sinó que s’encarregava l’Underclap, i que ara són ells els que s’han volgut endinsar en aquesta nova iniciativa.